15 februari 2009

Vattenkrig, kalas och middag

Idag har vi haft fullt upp så därför har det inte hunnits med något bloggande förän nu. Dagen började rätt lugnt. Jag och Peter låg och såg på Weeds i sängen medans Alicia såg barnfilm i tv-rummet och Molly sov. Men vid 11-tiden var det bara att kliva upp för att hinna göra oss färdiga innan kalaset som vi var bjudna till. Medans vi gjorde oss färdiga hann jag och Peter med ett vattenkrig här hemma =D

Kalaset var mkt lyckat. Alicia fick leka av sig en massa energi! Det bjöds på kakor, gräddtårtor (både bättre och sämre ;-) ) , smörgåstårta. Barnen fick även ha fiskedamm där de lyckades få var sin godispåse på kroken.

Trötta i huvudet (efter allt skrikande från alla barn) åkte vi vidare till min mamma för middag. Där bjöds det på fläskfile i ugn och ris. OTROLIGT GOTT!!! Jag skulle gärna ha ätit upp hela formen om jag bara hade haft plats för det i magen! =D
Mätta och belåtna bestämde vi oss för att äntligen åka hem. Alicia vart kvar hos mormor tills i morgon så i morgon blir det sovmorgon för mig! Nice!

Inga kommentarer: