10 februari 2009

Promenad i solen

Har varit duktig nu på morgon och gått en extra svänger efter dagisbesöket. Så ca 2 km har jag gått nu på morgonen! (JA, jag vet att det kanske inte är såååå långt MEN alla som känner mig vet att jag inte rör mig i onödan på morgonen!) Det var faktiskt riktigt härligt. Solen lyste och inte speciellt kalt nu när det har slutat blåsa.

Jag hoppas att snöovädret har gett med sig nu så jag kan börja vara ute och promenerar på kvällarna igen! Har ju inte gått att gå utan för dörren på EN VECKA!!! Och när det väl har varit uppehåll så har jag ändå inte kunnat gå ut för då har dom inte plogat vägarna så då går det inte dra vagnen. Så senaste veckan har JAG stått för skottningen i denna familj, just för att jag ska få lite träning och inte bara sitta på min feta röv!
Skottningen har verkligen tagit på kan jag lova! Har ju varit tvungen att skotta MINST 2ggr/dag o det har varit minst 2 dm VARJE gång! Men som sagt, jag ska inte klaga för jag har ju fått röra på mig + fått träningsvärk av det också! =D

2 kommentarer:

Sussie sa...

halluu! snart är jag med dig å prommar igen, jobbar kväll hela denna vecka, men direkt jag ärä ledig hör jag av mig!

SARA sa...

Sussie: Det låter super! Vi kanske hörs nästa vecka då