17 mars 2009

Hemma på permission

Jepp, det stämmer! Ligger nämligen inskriven på barnavdelningen med Molly.
Hon vart förkyld för ca 2 dagar sedan, sen kom hosta igår. På kvällen började lilla hjärtat att andas jättkonstigt, precis som att hon kippade efter luft! Så jag åkte in på akuten med henne runt 20-tiden. Vi fick komma in direkt och då upptäckte dom även att hon hade 40 graders feber!!! Som tur var så visade mätningen att hon syresatte sig bra i alla fall! *tur* Sen fick vi träffa läkaren, som bestämde att lägga in oss för observation!!

Så i natt så har vi legat på lassa. Molly har blivit inhalerad var tredje timma i natt. Sen i morse när ronden kom in så lyssnad de på lillhjärtat och tyckte det lät som att hon hade dragit på sig rs-viruset!!! Jag som trodde vi skulle få åka hem med ett svar som " det är bara en vanlig förkylning" men icket! Dom tog prover och sedan fick vi åka hem på permis under dagen. Så vi ska snart snart åka tillbaka till lassa. Ska bli intressant och höra vad provet visade! Sen får vi väl se om vi blir kvar där längre eller om vi blir utskrivna i morgon...lär väl få veta det under morgondagen!

Nä nu måste jag springa o duscha och packa ihop det vi ska ha med oss! Uppdaterar när jag är hemma igen

4 kommentarer:

Anna Sundgren sa...

usch krya på er!
shit, nu blir ju jag orolig för Max. :s Han är lite förkyld och har hosta...

Anonym sa...

Neh men usch! Hoppas hon blir bättre snart igen! Kram!

joh@nn@ sa...

Hej hej!! Hoppas hon blir bättre, inge kul när dom små liven är sjuka!! Kramar

Sussie sa...

Oj vad du var snygg i håret idag.. och btw JAG HANN till dagis i tid! haha!