20 oktober 2009

Negerbollar

Igår så bestämde mamman i huset att det stora barnen skulle få baka negerbollar! Ja precis, ni läste rätt NEGERbollar! För det är precis vad det heter...inte chokladbollar! I så fall kan vi byta namn på finska pinnar också! Eller hur?
Aja, i alla fall så när barnet var hämtat så bar det av hem och koka kaffe. Sen röra ihop smeten. Alicia fick rullar alla bollarna helt själv! Lillgumman var ju hur duktig som helst! Snacka om att hon kan ju mkt mer ön vad man tror. För hon gjorde dom faktiskt riktigt runda och alla i rätt lika storlek!!! (andra gånger så har det inte varit så) Mamman är såååå stolt! Fast stoltast är jag nog över mig själv...för jag tappade inte tålamodet en enda gång under bakningen!!!! (och det inträffar inte ofta vill jag lova)
Så nu har mamman bestämt att vi minsann ska försöka baka fler gånger! =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men Sara! Nej. Det heter inte negerbollar. Det går inte riktigt att jämföra med finska pinnar. Neger är ju ett hyfsat laddat ord. Så nej. Chokladbollar för mig, och mina kids. Men det är ju upp till var och en. ;)

Anonym sa...

Men kul att det gick bra! Det är ju superkul att baka..!

Johanna sa...

Ja frågan är ju om de hade fått in det då heller, vi skulle ju köpa en ugn. Men inte fanns den inne inte, och den gick inte att beställa förrens vecka 49!!! Så vi får köpa någon annanstans...Jäkla synd, för den var riktigt snygg.

Sara sa...

Håller helt klart med dig=) klart det heter negerbollar!! =) Så heter det hemma hos mig med! Ja, det är ju helt klart att hon säkert tycker att det är kul med lite "ansvar" när hon börjar bli så stor=) Hoppas allt är bra!! kram kram /sara i piteå