13 april 2009

Hjärtinfarkt nära!

Idag var det lika fint väder ute, tom varmare! Så vi (läs jag) bestämde oss för att grilla och åka pulka någonstans. Sagt och gjort så packade matsäcken med diverse saker som korv, pinbröd, mackor, varmchoklad,bullar, risifrutti, kakor och saft! Det tog f-n halva dagen att packa in allt i bilen! Men tillslut tog vi oss iväg efter många om och men!
När vi väl var på plats upptäckte vi att vi hade glömt kniv...hmm...aja vi fick försöka få upp eld iaf! Gick inte speciellt bra kan jag säga...vi provade både med det ena och det andra. Jon gick tom och hämtade allt skräp från bilen som kunde tänkas brinna bra! Men icket att det lyckades...så jag vart less på att aldrig kunna grilla min pinnbröd! Så jag tände på spytrasan, som jag hade med mig til Molly, och kastade in den i brasan! Och då jävlar brann det!!! Se, jag kan om jag bara VILL!!! *flinar stolt*
Efter fikat var det dax för madrassåkning med Alicia. Kaxig som jag var så tog jag tag i mdrassenoch älgade upp för backen...kom väl halvvägs så fick jag MJÖLKSYRA!? Jag trodde att jag skulle dö...till slut kom jag upp i alla fall! Efter 2 sekunder var vi nere och Alicia verkligen ÄLSKADE att åka. Så vad gör man inte för sin dotter...så vi började bestiga det gigantiska berget igen! Samma sak igen...kaxig som fan men mjölksyra efter halva backen (har jag verkligen dålig kondis?!) Men denna gång var hjärtinfarkten nära!!! Flåsade som en 300kg flodhäst som just sprungit ett maratonlopp!!! Jag överlevde och vi åkte ner MEN det vart sista gången...för så otränad som jag är ska man vara rädd om sitt hjärta och inse när det är dax att sluta!
Dagen vart i alla fall mkt lyckad med grillning, fika och madrassåkning! Bjuder på några enstaka bilder från utflykten...


Inga kommentarer: