18 april 2011

Tålamod

Igår satt jag mig ner flera gånger och tänkte blogga men mina barn va inte lika sugen på det. Men så kan det bli ibland.
Vi fick gjort en del iaf. Gjorde en veckomatlista på morgonen. Åkte in till stan hela familjen och handlade allt som behövdes. Sprang även in på Coop Bygg och köpte stödhjul till Molly och en cykelkorg till Alicia. När vi kom hem så tränade vi att cykla medan Linus sov gott i vagnen. Cyklingen gick väl sådär...Molly va inte ett dugg intresserad utav cykla när man va tvungen att trampa för att komma sig fram. Hon tyckte att vi skulle skjuta på ist. Sen Alicia, ja vad ska man säga? Jag och hon går inte så bra ihop när det gäller att lära sig sånna saker. Hon blir fruktansvärt sur o tvär när jag säger åt henne och jag blir skogstokig när hon inte gör som jag säger! Så det gick väl så där...skulle vara lite lättare om ungen va intresserad utav att lära sig. Men men, hon lär sig väl cykla nån gång.

Mellan cyklings försöken så vart jag serverad mat i massor. Dom va så duktiga, mina prinsessor. Synda bara att det inte va ätbart :-P



- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anna Sundgren sa...

Du får inte vara så kräsen i maten. ;)

Bombie sa...

du är inte ensam och ha en unge som vägra lära sig saker, går det inte på en gång då kommer han Aaaallldriiiiiig kunnaaaaa lära sig, kommer baraaaa kunna cykla med stödhjul. Fråga han om han skulle vilja ha en fyrhjuling som är jätte coola visst vill du ha en sån Lion
- ja ja ja men mamma men mamma ha den stödhjul..... MAN GE UPP....
oundvikligt tydligen att försöka att han ska inte växa upp och bli en kopia av sin far *suck*